100% is partner van Salesforce Marketing Cloud
100procent is een partner van Salesforce Marketing Cloud en expert in de nieuwste technologieën, altijd up-to-date met de laatste updates en ontwikkelingen.
Wat is Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud (SFMC) is een uitgebreid marketingplatform dat bedrijven helpt hun klanten op een persoonlijke manier te bereiken via verschillende kanalen zoals e-mail, mobiele app, social media en advertenties. Het biedt krachtige tools voor marketing automation, waardoor marketeers klantsegmentatie, data-analyse en campagnebeheer kunnen realiseren. Functies zoals Journey Builder en Email Studio stellen bedrijven in staat om gepersonaliseerde klantreizen te creëren en te optimaliseren, ondersteund door AI om campagnes effectiever te maken en beter af te stemmen op klantbehoeften.
De voordelen:
Personalisatie op schaal: Dankzij geavanceerde segmentatie- en datamodellen kunnen bedrijven klantgegevens gebruiken om gepersonaliseerde berichten te sturen op het juiste moment en via het juiste kanaal. Dit verhoogt de relevantie en betrokkenheid van klanten.
Geautomatiseerde klantreizen (Journey Builder): Met tools zoals Journey Builder kunnen marketeers geautomatiseerde, multichannel klantreizen opzetten. Dit zorgt voor consistente en gerichte interacties, van acquisitie tot retentie, zonder handmatige inspanning.
AI-gestuurde inzichten (Einstein AI): De AI-functionaliteit van Salesforce, zoals Einstein, analyseert klantgedrag en voorspelt acties, waardoor bedrijven hun marketingstrategieën kunnen optimaliseren. Dit verhoogt de efficiëntie van campagnes door datagestuurde beslissingen te automatiseren.
Cases
Allianz Direct
Voor Allianz Direct hebben we vanaf de implementatie ondersteuning geboden door templates klaar te zetten en de migratie naar Salesforce Marketing Cloud voor verschillende landen te begeleiden. Vervolgens ondersteunen we het marketingteam bij het opzetten van dataselecties en customer journeys voor campagnes, en configureren we data-exports voor dashboarding. Daarnaast ontwikkelen we nieuwe templates en voegen we data toe aan de Personalization-omgevingen. We ontwerpen en bouwen complexe campagnes en hebben het proces voor gestandaardiseerde leadcampagnes ingericht voor maximale efficiëntie en consistentie.
Lees hier meer over wat wij voor Allianz Direct doen.
Just Eat Takeaway
Voor Just Eat Takeaway hebben we een meertalige template ontwikkeld en ondersteund voor 13 landen in 26 talen, inclusief complexe talen zoals Hebreeuws (van rechts naar links) en Bulgaars (cyrillisch schrift), zowel voor e-mails als CloudPages. We hebben complexe campagnes uitgedacht, gebouwd en getest, waarbij de campagne-opzet uniform bleef voor de meeste landen, maar de inhoud sterk varieerde per land en was gepersonaliseerd op basis van verschillende parameters voor elke ontvanger. Daarnaast ondersteunen we de dagelijkse marketingactiviteiten door e-mails op te zetten, dataselecties aan te leveren, diepgaande analyses van campagnes te verzorgen en trainingen te geven om het team steeds zelfstandiger te maken.
Benieuw hoe Just Eat Takeaway een Dutch Interactive Award won?
Hans Anders
Voor Hans Anders beheren we doorlopende campagnes door deze zorgvuldig voor te bereiden, te testen en te optimaliseren voor maximale impact. We bouwen en monitoren customer journeys met meerdere touchpoints, en bieden ondersteuning bij aanpassingen aan technische dataprocessen en integraties met nieuwe systemen. Daarnaast helpen we met dagelijkse marketingactiviteiten zoals het opzetten en verzenden van marketingmails via Salesforce Marketing Cloud, zodat Hans Anders haar klanten consistent en effectief kan bereiken.
Lamp en Licht
Voor Lamp en Licht bieden we ondersteuning bij de dagelijkse marketingactiviteiten, waaronder het voorbereiden en versturen van de wekelijkse nieuwsbrief. We bouwen en testen geautomatiseerde customer journeys met meerdere touchpoints, waarbij we dataselecties maken via Automation Studio of Personalization in Salesforce Marketing Cloud. Daarnaast personaliseren we e-mails met AMPscript, zodat de inhoud naadloos aansluit bij eerdere klantinteracties en zorgt voor een consistente, op maat gemaakte ervaring.
O.a. deze klanten helpen wij met SFMC vraagstukken:
Innovatie en toepassingen
Salesforce Marketing Cloud blijft zich continu ontwikkelen, waardoor je als organisatie wendbaar en toekomstbestendig wordt in de snel veranderende digitale wereld. Een aantal ontwikkelingen zijn:
Verdieping van AI en machine learning
SFMC zal waarschijnlijk meer geavanceerde AI-functies, zoals Einstein, blijven ontwikkelen. AI zal verder worden geïntegreerd in marketingprocessen, waardoor geautomatiseerde voorspellingen, aanbevelingen en real-time optimalisatie van klantreizen nog effectiever worden. Denk aan hypergepersonaliseerde content op basis van gedragspatronen en intenties.
Verbeterde integratie van klantdata (CDP)
De Customer Data Platform (CDP)-functionaliteiten van Salesforce zullen waarschijnlijk verder worden uitgebreid. Hierdoor kunnen bedrijven gegevens uit verschillende bronnen nog beter samenbrengen, wat leidt tot een diepere en meer complete klantinzichten en gepersonaliseerde ervaringen over alle kanalen.
Meer focus op privacy en gegevensbeveiliging
Met de toename van privacywetgeving (zoals GDPR en CCPA) zal Salesforce Marketing Cloud waarschijnlijk nieuwe tools bieden voor gegevensbeheer en -bescherming. Dit zal marketeers helpen om compliant te blijven en tegelijkertijd gepersonaliseerde ervaringen te leveren.
Nadruk op real-time interactie
Innovaties gericht op het verbeteren van real-time interactie met klanten zullen groeien. Meer functies zullen bedrijven in staat stellen om direct in te spelen op klantgedrag of signalen, bijvoorbeeld door middel van real-time aanbiedingen, pushmeldingen of dynamische advertenties die direct reageren op acties van de klant.
Uitbreiding van no-code/low-code mogelijkheden
Het gebruik van no-code en low-code tools zal naar verwachting toenemen, wat betekent dat marketeers zonder technische vaardigheden in staat zullen zijn om complexe campagnes, workflows en automatiseringen te creëren en beheren. Dit democratiseert geavanceerde marketing automation en versnelt de uitvoering van campagnes.
Deze ontwikkelingen zullen Salesforce Marketing Cloud nog krachtiger maken in het automatiseren, personaliseren en optimaliseren van marketingcampagnes.
Met Salesforce Marketing Cloud en 100procent kies je voor:
- Een 360-graden klantoverzicht. Zo heb je alle klantinformatie en interacties centraal opgeslagen voor een compleet beeld.
- Een platform, geschikt voor zowel kleine als grote bedrijven, dat eenvoudig aan te passen is aan groei.
- Geautomatiseerde processen. Doordat je terugkerende taken en workflows kunt automatiseren, verhoog je de efficiëntie.
Contact
Verdiende awards
Wil je een Salesforce Marketing Cloud expert spreken?
Schrijf je in voor
onze updates
Ontvang max 10x per jaar interessante updates over cases en ontwikkelingen op Marketing Automation gebied.