Gastblog: De composable toekomst van marketing: de visie van Actito
Marketing staat op een keerpunt. Jarenlang moesten bedrijven kiezen tussen suites met vaak teleurstellende integratiebeloften en expertplatforms die op zichzelf stonden. Vandaag de dag verschijnt er een derde oplossing: composable. Volgens Actito is dit de toekomst is van digitale marketing.
Benieuwd naar de visie van Actito en andere Marketing Automation Software? Meld je aan voor MASE 2024 op 10 oktober!
Composable is niet zomaar een modewoord; het is een architecturale benadering waarmee je op maat gemaakte oplossingen kunt bouwen door de beste componenten op de markt te combineren. Het is een belangrijke evolutie: in plaats van suites en best-of-breed tegenover elkaar te zetten, gaat het om het beste van beide werelden te gebruiken om een unieke oplossing te creëren, perfect aangepast aan de behoeften van elk bedrijf om hun klanten beter van dienst te zijn.
Wendbaarheid en flexibiliteit: de kernwoorden van composable
In een wereld waarin consumentverwachtingen en marketingtechnologieën zich razendsnel ontwikkelen, is wendbaarheid een zakelijke noodzaak. Met een composable architectuur kun je je oplossing in een oogwenk aanpassen door de meest relevante innovaties te integreren. Het is een belangrijke concurrentievoorsprong om voorop te blijven en je klanten een steeds persoonlijkere en boeiendere ervaring te bieden.
Composable biedt een antwoord op de beperkingen van overnames zonder echte integratie, die hun inefficiëntie hebben bewezen. Het betekent niet het einde van suites, maar de noodzakelijke evolutie naar meer openheid en modulariteit. Toekomstige oplossingen zullen hubs worden waarmee het mogelijk is om naadloos een rijk ecosysteem van expertcomponenten van de beste platforms te orkestreren. Dit is de essentie van Actito’s aanpak binnen de QNTM-groep, waar zij onder vallen.
Coherentie en synergie: de onderschatte voordelen van composable
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is composable niet alleen een verzameling van uiteenlopende tools. Dankzij geavanceerde technische en zakelijke standaardisering kun je een coherent en synergetisch ecosysteem opbouwen waarin data en acties soepel verlopen.
In de praktijk houdt dit in:
– Uniforme dataformaten
– Open API’s
– Gedeeld toestemmingsbeheer
– End-to-end georkestreerde klantreizen
Al deze best practices maken composable tot een volledig geïntegreerde oplossing, veel meer dan de som der delen.
Actito: een composable marketingactivatieplatform
Als een resoluut open en uitbreidbaar marketingactivatieplatform stelt Actito je in staat een aangepaste oplossing te bouwen door zijn eigen componenten te verbinden met de beste componenten op de markt. Dankzij ons rijke ecosysteem van technologische en zakelijke partners kun je een unieke combinatie van capaciteiten creëren om je specifieke uitdagingen aan te gaan en je klanten beter te bedienen.
Met Actito houd je volledige controle over je oplossing, terwijl je profiteert van de kracht van een uniform platform om je multichannelcampagnes te orkestreren. Onze API’s en vooraf geïntegreerde connectors stellen je in staat om de componenten van je keuze met slechts een paar klikken aan te sluiten: CRM, e-commerce, data, enzovoort. De composable aanpak maakt het mogelijk om specifieke zakelijke behoeften op een wendbare en efficiënte manier aan te pakken, zonder lange maatwerkontwikkelingen.
Ben jij klaar voor de composable toekomst van marketing?
Bij Actito is composable niet alleen een visie; het is al een realiteit. Elke dag helpen we onze klanten om hun ideale marketingoplossing te bouwen door het beste van ons platform en ons ecosysteem te benutten. Met de steun van de QNTM-groep investeren we massaal in onze technologie en ons partnernetwerk om de grenzen van wat mogelijk is steeds verder te verleggen. Tijdens het Marketing Automation Software Event in Rotterdam geven we een korte demo en beantwoorden we alle vragen. Dus meld je gratis aan en we zien je graag tijdens MASE.
Eén ding is zeker: deze trend staat nog maar aan het begin. Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en “composable” technologieën zoals API’s en microservices, is er geen twijfel dat marketingoplossingen zullen blijven evolueren naar steeds meer modulariteit, openheid en intelligentie. Een stralende horizon voor marketeers die op zoek zijn naar prestaties en innovatie in dienst van hun klanten!