De persoonlijke wrapped 2024 voor klanten van DPG Media

Over DHB Bank
DHB Bank is een financiële instelling actief in Duitsland en Nederland'(tot voor kort ook in België), gespecialiseerd in het aanbieden van spaarproducten. Voor deze campagne heeft DHB Bank samengewerkt met 100procent en Verve | United Playgrounds om een innovatieve en gepersonaliseerde reactivatiecampagne op te zetten.
Belangrijkste resultaten
- Interactieve e-mail met een wizard van drie vragen
- Gepersonaliseerde landingpage met drie leningopties
- Automatische prefill van klantgegevens in de aanvraagprocedure
- Personalisatie in beeldgebruik op de landingpage
- Verhoogde heractivatie van Belgische klanten met eerdere leningen
De aanleiding
Veel Belgische klanten met een huidige of eerdere lening bij DHB Bank waren niet actief bezig met het afsluiten van een nieuwe lening. De bank wilde deze doelgroep opnieuw activeren en hen stimuleren om een nieuwe lening te overwegen door een persoonlijke en gebruiksvriendelijke campagne.
Het doel
Het doel van de campagne was voormalige en bestaande klanten opnieuw in contact te brengen met DHB Bank en hen een aantrekkelijk en gepersonaliseerd leningaanbod te doen. Tegelijkertijd wilden we de klantbeleving optimaliseren en hen snel en eenvoudig naar een geschikt aanbod leiden.
De (content)strategie
We hebben een interactieve e-mail ontwikkeld met een wizard die drie vragen stelde over het leenbedrag, het doel en het tijdstip van de lening. Op basis van de antwoorden werd de klant doorgestuurd naar een gepersonaliseerde landingpage met drie leningopties:
- Het best passende aanbod
- Een aanbod met een hoger leenbedrag
- Een aanbod met lagere maandlasten
Data en technologie
- Gebruik van dynamische content en personalisatie in e-mail en landingpage
- Sliderfunctie in de e-mail om leenbedrag gemakkelijk te selecteren
- Automatische prefill van klantgegevens bij doorsturen naar de leningapplicatie
- Beeldpersonalisatie op basis van geslacht en leendoel
Uitingen/voorbeelden/beeldmateriaal
De look & feel van de campagne waren specifiek ontworpen voor een optimale klantervaring. Op de landingpage verscheen rechtsboven een gepersonaliseerde afbeelding die het leendoel visualiseerde, afgestemd op het geslacht van de ontvanger. Bijvoorbeeld: een vrouw die een lening voor een voertuig aanvraagt, zag een afbeelding van een vrouw in een auto.

Het resultaat
Dankzij deze aanpak werd de klant op een laagdrempelige manier opnieuw in de klantreis gebracht. De combinatie van een interactieve e-mail, een gepersonaliseerde landingpage en een naadloze integratie met de aanvraagapplicatie zorgde voor een effectieve heractivatie van klanten.
Conclusie / De volgende stap
De campagne heeft bewezen dat personalisatie en een gebruiksvriendelijke ervaring bijdragen aan een hogere heractivatiegraad. Een mogelijke volgende stap is het uitbreiden van deze aanpak naar andere financiële producten of het toevoegen van AI-gedreven aanbevelingen voor nog nauwkeurigere leningvoorstellen.
Ook aan de slag met slimme klantreactivatie?
Ben je benieuwd hoe personalisatie en een gebruiksvriendelijke aanpak ook jouw organisatie kunnen helpen om (oud-)klanten opnieuw te activeren? Neem gerust contact met ons op – we denken graag met je mee.